Transferència dels imports de les subvencions per despeses electorals

*IMPORTANT: Perquè el Ministeri de l’Interior puga tramitar les subvencions per despeses electorals és imprescindible que es comunique a la Junta Electoral competent, o en el seu moment al Tribunal de Comptes, perquè aquests posen en coneixement de la Direcció General de Política Interior, el següent:

  1. Denominació de l’entitat política, indicant si és partit, federació, coalició o Agrupació d’electors, així com el CIF de la candidatura en qüestió.

  2. Província on han obtingut resultats electorals o on es troba la seu central.

  3. Dades identificatives de l’administrador (nom, cognoms, domicili, localitat i província), autoritzant el consentiment de verificar les seues dades personals a través del Sistema de Verificació de Dades d’Identitat o fotocòpia del seu DNI.

  4. Model de designació de compte bancari i comunicació de la baixa de dades bancàries del Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa correctament emplenada, signada per l’Administrador i segellada per l’entitat bancària.

El titular dels comptes de despeses electorals han de ser les formacions polítiques, així com es recorda que han de designar-les telemàticament en el Tresor.

Aquesta informació es pot remetre directament a la Direcció General de Política Interior, sempre que s’haja comunicat anteriorment als òrgans esmentats abans.

Documentació per a presentar davant la Direcció General de Política Interior:

  • Escrit de designació d’Administrador per a les Eleccions al Parlament Europeu de 9 de juny de 2024, segellat per la Junta Electoral corresponent.

  • Dades identificatives de la candidatura, indicant si es tracta d’un partit, una federació, una coalició o una agrupació, així com de la denominació i sigles de la candidatura i adreça de correu electrònic de contacte.

  • En cas de tractar-se d’una coalició, és imprescindible que s’aporten els pactes de coalició en el seu model oficial segellats per la Junta Electoral corresponent.

  • Targeta CIF de la candidatura presentada.

  • Dades identificatives de l’Administrador, nom, NIF i adreça de correu electrònic en vigor.

  • Certificat acreditatiu que la formació es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

  • Aquests certificats han de fer referència expressa a l’article 13.2.e) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

  • Imprès de designació de compte bancari correctament emplenat, signat per l’Administrador i segellat per l’entitat bancària.

Requisits de presentació de documentació:

De conformitat amb el que disposa l’article 14.2.a) de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones jurídiques estan obligades a comunicar-se amb l’Administració Pública a través de mitjans electrònics.

En virtut de l’anterior, les comunicacions i notificacions s’efectuaran de forma telemàtica, posant-se a disposició de les formacions en la Direcció Electrònica Habilitada Única i en Seu Electrònica.

Conseqüència de l’anterior, resulta imprescindible que les formacions disposen d’un certificat electrònic associat al CIF de la formació, així com que, en cas que desitgen que les comunicacions es remeten a altres persones que ostenten l’adequada representació de la formació, aporten un escrit signat per l’Administrador en el qual s’identifique la denominació de la persona en qüestió, el seu NIF, així com una adreça de correu electrònic.

La documentació necessària per a poder accedir a l’abonament de les subvencions per despeses electorals haurà de ser aportada a través de Registre Electrònic a la Subdirecció General de Política Interior i Processos Electorals (Codi DIR3 E03112802).