Comunicació telemàtica amb l’Administració
L’article 14.2 de la Llei 39/2015, de l'1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, disposa que estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d’un procediment administratiu, entre altres, els subjectes següents:
-
Les persones jurídiques (partits polítics i federacions de partits).
-
Les entitats sense personalitat jurídica (coalicions i agrupacions d’electors)
-
Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració (Administradors de formacions polítiques).
Per això, han de tindre un certificat electrònic de la formació política, o en el seu cas obtindre’l, per a poder comunicar-se electrònicament amb les Administracions Públiques. Pot consultar la manera d’obtindre un certificat a través de la pàgina web següent: https://www.sede.fnmt.gob.es(S'obrirà una nova finestra)
Les comunicacions que remet la Direcció General de Política Interior es faran per via telemàtica a través de la Carpeta Ciutadana, per la qual cosa es deixaran d’enviar comunicacions en paper. La Carpeta Ciutadana és un portal web que li permet, d’una forma senzilla i sense haver de registrar-se, conèixer els assumptes que siguen del seu interés en relació amb les Administracions Públiques, per exemple, l’estat dels seus expedients o les notificacions i comunicacions que reba. Pot accedir a aquesta a través del següent enllaç: https://sede.administracion.gob.es/carpeta/clave.htm(S'obrirà una nova finestra)
A més, han de remetre a aquesta Direcció General de Política Interior còpia de la Targeta d’Identificació Fiscal de la formació, així com una adreça de correu electrònic de contacte a la qual li arribarà informació relativa a les notificacions. Aquesta informació, i d’acord amb l’obligació de remetre la documentació per mitjans electrònics, s’haurà de presentar per registre electrònic per mitjà d’una de les dues opcions següents:
-
Registre Electrònic Comú, accedint a la següent adreça: https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do(S'obrirà una nova finestra)
-
Registre Electrònic del Ministeri de l’Interior, accedint a la següent adreça: https://sede.mir.gob.es/opencms/export/sites/default/es/procedimientos-y-servicios/formulario-de-proposito-general/index.html(S'obrirà una nova finestra)
En tots dos casos, és necessari disposar de certificat digital per a presentar la documentació.