Transferència dels imports de les subvencions per a les despeses electorals

*IMPORTANT: Per tal que el Ministeri de l’Interior pugui tramitar les subvencions per a despeses electorals, cal que es comuniqui a la Junta Electoral competent o, quan escaigui, al Tribunal de Comptes, per tal que aquests facin saber a la Direcció General de Política Interior, el següent:

  1. Denominació de l’entitat política, indicant si és partit, federació, coalició o Agrupació d’electors, així com el CIF de la candidatura en qüestió.

  2. Província on s’han obtingut els resultats electorals o on hi ha la seu central.

  3. Dades identificadores de l’Administrador (Nom, Cognoms, Domicili, Localitat i Província) i autorització per verificar-ne les dades personals per mitjà del Sistema de Verificació de Dades d’Identitat o fotocòpia del DNI.

  4. Model de designació de compte bancari i comunicació de la baixa de dades bancàries del Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa correctament emplenada, signada per l’Administrador i segellada per l’entitat bancària.

Els titulars dels comptes de despeses electorals han de ser les formacions polítiques, i també es recorda que han de designar-les telemàticament al Tresor.

Aquesta informació es pot fer arribar directament a la Direcció General de Política Interior, sempre que abans s’hagi comunicat als òrgans esmentats més amunt.

Documentació per presentar davant la Direcció General de Política Interior:

  • Escrit de designació d’Administrador per a les Eleccions al Parlament Europeu de 9 de juny del 2024, segellat per la Junta Electoral corresponent.

  • Dades identificatives de la candidatura, indicant si es tracta d’un partit, d’una federació, d’una coalició o d’una agrupació, així com de la denominació i de les sigles de la candidatura i adreça de correu electrònic de contacte.

  • En cas de tractar-se d’una coalició, és imprescindible que s’aportin els pactes de coalició en el seu model oficial segellats per la Junta Electoral corresponent.

  • Targeta CIF de la candidatura presentada.

  • Dades identificatives de l’Administrador, nom, NIF i adreça de correu electrònic en vigor.

  • Certificat acreditatiu que la formació es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

  • Aquests certificats han de fer referència expressa a l’article 13.2.e) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  • Imprès de designació de compte bancari correctament emplenat, signat per l’Administrador i segellat per l’entitat bancària.

Requisits de presentació de documentació:

De conformitat amb el que disposa l’article 14.2.a) de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones jurídiques estan obligades a comunicar-se amb l’Administració pública per mitjans electrònics.

En virtut del que s’ha dit anteriorment, les comunicacions i notificacions s’efectuaran de manera telemàtica, i es posaran a disposició de les formacions a la Direcció Electrònica Habilitada Única i a la Seu Electrònica.

Com a conseqüència, resulta imprescindible que les formacions disposin d’un certificat electrònic associat al CIF de la formació, així com que, en cas que vulguin que les comunicacions es remetin a altres persones que tinguin l’adequada representació de la formació, aportin un escrit signat per l’Administrador en què s’identifiqui la denominació de la persona en qüestió, el NIF i una adreça de correu electrònic.

La documentació necessària per poder accedir a l’abonament de les subvencions per despeses electorals s’haurà d’aportar mitjançant el Registre Electrònic a la Subdirecció General de Política Interior i Processos Electorals (Codi DIR3 E03112802).